Thursday 29 September 2011

NUR NILAM SARI

Pinjam sinar mu 'Nur Nilam Sari'
Buatku merempuhi malam
Kabus berlabuh bagaikan awan
Mengaburi penglihatan
Menyekat maksud di sempadan
Redup yang ku pasangkan angan

Sekadar berhasrat berlindung dalam lena
Pejamkan mata untuk ku lupakan sengsara
Berapa kerdipan melaraskan jiwa
Menyusuk ke arah asalku

SENYUMANMU satu azimat
Buat diriku yang hina
Manusia terpinggir melara
Tak pernah kenal erti bahagia
Namun ku masih gembira
Bagiku rahmat semuanya

Mungkin kalau nasibku berbeza
Aku tak mampu menilaikan dikau
Aku berani, berani aku
Katakan dirimu itu dewi kayangan

SENYUMANMU satu azimat
Buat diriku yang hina
Manusia terpinggir melara
Tak pernah kenal erti bahagia
Namun ku masih gembira
Bagiku rahmat semuanya

Peperangan yang melanda
Diriku ini sudah berakhir
Kepahitan dulu bertukar
Menjadi sebuah sejarah dan kenangan

SENYUMANMU satu azimat
Buat diriku yang hina
Manusia terpinggir melara
Tak pernah kenal erti bahagia
Namun ku masih gembira
Bagiku rahmat semuanya

*pinjam sinar mu 'nur nilam sari'. haih... macam mana gua nak pinjam kalau sinar tu dah lenyap? gua harap ianya buat sementara waktu. senyumanmu satu azimat. kembali senyum ye sayang. gua tunggu...

No comments:

Post a Comment