Thursday 22 September 2011

RELA KU PUJUK



Ku dikejar bayang-bayang resah
Bila hatimu masih tak berubah
Enggan di punya dan di penjara
Belaian cintaku ini

Aku bukan lelaki yang tewas
Bisa menyambar walau ku tolak
Biar diuji kanan dan kiri
Kau kan tetap ku miliki

Tiada lafaz yang lebih agung 
Kalimah cintamu yang ku tunggu-tunggu
Biar jasad ku yang menanggung permainan darimu
Rela ku pujuk

Janganlah kau salahkan aku
Terus memburu menawan cintamu
Aku percaya sedikit masa
Kau kecundang akhirnya

Usahlah kau bersedih  di hadapan mu aku hadir 
Memadam resah dan curiga dari hatimu
Apakah kali ini bisa kau tolak dan berlari 
Setelah aku menanamkan azimatku

Tiada lafaz yang lebih agung 
Kalimah cintamu yang ku tunggu-tunggu
Biar jasadku yang menanggung permainan darimu
Relaku pujuk

No comments:

Post a Comment