Monday 26 September 2011

=(


MAAF MAAF MAAF.
gua tahu ianya semudah kata tapi tidak semudah untuk diterima. gua tahu itu semua tapi gua tidak tahu macam mana nak buktikan lagi keikhlasan gua ini. orang cakap, kalau ikhlas kita xkan sebut ikhlas. jadi, itu lagi lah buat gua kompius! gua telah buat si merah menangis tanpa di duga. logik akal gua mengatakan si merah akan bahagia dengan impian nya. mungkin? tapi gua tidak sangka apa yg gua buat semalam mampu mengalirkan air mata si merah. gua dah fikir sedalam-dalamnya sebelum membuat keputusan. buat pertama kalinya logik akal gua salah! sumpah buat pertama kalinya salah. gua sudah terbiasa dengan logik akal gua. sebab tu sebelum-sebelum ni pun gua selesaikan segala masalah dengan logik akal gua. ternyata logik akal gua SALAH.

LAIN?
ya, lain. lain ini bermaksud tidak sama. apa yang berlaku semalam sangat lain dari jangkaan gua. tapi gua nak si merah tahu hati gua untuk dia tidak pernah lain. sejujurnya, gua sentiasa fikir yang terbaik untuknya. gua terdetik untuk meninggalkan nya pun sebab gua fikir beliau akan kecap kebahagiaan dengan insan yang beliau kejar. gua x expect yang beliau akan mengalirkan air mata. mungkin segelintir masyarakat akan cakap, gua lelaki yang mudah mengalah, berhenti mengejar cinta gua. gua xkan pernah sekali mengalah la! gua cuma nak yg terbaik tuk beliau sebab gua sayang beliau. gua tggalkan beliau tidak bererti gua 'buang' beliau. gelang pemberian Si Cahaya masih terpahat di pergelangan gua sejak gua terdetik tuk tinggalkan beliau. apa yg boleh gua cakap, mungkin semua yg terjadi semalam sangat lain dari apa yg semua penonton harap kan dari pelakon cerita tapi hati hero itu tidak pernah lain. ia masih sama sejak pertama kali jatuh cinta pada si heroin.

KENAPA?
kenapa bila si merah menitiskan air mata di saat gua putuskan tuk tinggalkan beliau? hurmm... gua tahu si merah sayang kan gua. gua tahu tu, gua tahu. tapi KENAPA gua tidak pernah tahu sebelum ni? mungkin gua dah termakan dengan kata-kata sendiri. TAK GUNA ADA MATA KALAU XTAU MELIHAT, TAK GUNA ADA HATI KALAU XTAU MENILAI. mungkin gua yang tidak pernah tahu menilai si merah. gua bukan xnak nilai tapi takut tersalah nilai. tapi walau apa pun, gua sayang si merah. tapi mungkin kebodohan gua buat si merah pergi buat selama-lamanya. hurmmm

BOLEH?
boleh x jika si merah bagi peluang pada gua tuk gua buktikan kesungguhan dari hati gua ini? boleh si merah buka hati beliau tuk gua masuk? boleh tak si merah kembali menyinari hari-hari gua seperti dahulu?
boleh tak si merah kembali senyum? boleh tak si merah dengar semua ni??? ternyata beliau tidak akan dengar lagi sebab macam gua cakap tadi, kebodohan gua dah buat beliau sedih dan masa beliau bukan untuk gua lagi dan juga blog ini. gua mnx kepada si angin untuk tiupkan apa yang gua lafazkan ini kepada telinganya supaya beliau dengar apa yang nak di sampaikan. tapi mungkin itu hanya khayalan gua je lah. beliau tidak akan dengar lagi. tapi tidak mengapa, kalau beliau tidak boleh, semua benda tidak boleh, gua yakin gua BOLEH. gua boleh tunggu beliau kembali kepada gua. gua boleh! (sambil lutut terketar-ketar sedih sebab terfikirkan jika dia pergi tidak kembali?) 

ku telah miliki 
rasa indah nya perih ku
rasa hancurnya harap 
kau lepas cinta ku

rasakan abadi 
sekalipun kau mengerti 
sekalipun kau fahami
ku fikir ku salah mengerti mu

aku hanya ingin kau tahu besar cintaku
tinggi nya khayalku bersamamu
tuk lalui waktu yang tersisa ini di setiap hariku
di sisa akhir nafas hidupku

walaupun semua 
hanya ada dalam mimpiku
hanya ada dalam anganku
melewati hidup

aku hanya ingin kau tahu besar cintaku
tinggi nya khayalku bersamamu
tuk lalui waktu yang tersisa ini di setiap hariku
di sisa akhir nafas hidupku. . .

*aku menunggu mu. pulanglah si merah . . .

No comments:

Post a Comment