Monday 17 October 2011

DIARI OH DIARI


tujuan gua tulis entry ni sebab gua nak rungkaikan misteri salah seorang sahabat gua yg tanya gua kenapa gua suka sangat tulis diari dan bawa diari ke sana ke mari? pada gua lah, soalan tu merupakan soalan bocor tapi mungkin jugak lah ada motif dan relevannya yang tersendiri kot beliau bertanyakan soalan begitu kepada gua. gua layankan ajalah beliau tu. jadi gua jawab soalan beliau tempoh hari dalam blog nie. rasanya beliau tetap juga misteri sebab beliau bukan follower blog gua. hahaha

sebelum gua cerita kenapa gua suka sangat tulis diari ni, gua nak share cket respon2 dari kengkawan bile kengkawan tengok gua tulis diari ni.

>gedik nye laki tulis diari.
>kau ni pe hal plak tulis diari nie? dah mcam pmpuan aku tengok.
>haih, luar manyak keras tapi dalam leleh. melayan plak kau tulis diari nie? kalau aku....memang tidaklah
>best jgak eyh ade diari ni, kte bley tgk balik ape yg kte buat dlm tarikh2 tersebut.

*sebenarnya banyak lg respon mereka yg gua sendiri pown x ingat dah tapi yg gua pasti respon yg positif sgt sedikit lah. mmg payah lah nak dgr kritikan membina dari kengkawan nie. tapi gua peduli apa kan? bukan nye abeh dakwat pen dorg pown. gua guna pen gua sendiri kot. diari pown gua beli dgn duit gua kan? haha

back to da main topic, gua suka sgt tulis diari ni sebab gua tahu pale otak manusia nie xkan boleh ingat semua perkara. memori manusia nie ape la sgt kan? jd, gua catat la dlm diari. kalau gua borink, gua akan bace dan yg pasti gua akan tersenyum dan tergelak sorg2 ble 'tengok' gelagat lampau gua. tarikh, masa semestinya akan ada dm diari tu. semua pahit maung, manis, masin gua tulis dalam diari tu. bagi gua semua yg gua lalu adalah kenangan yg sgt 'jauh'. gua dah xboleh nak patah balik dah zaman tu. tp sekurang2nya gua ada catat setiap peristiwa yg ade sentimental value nya buat gua. jadi, semuanya sudah terjawab bukan? gua sudah ngantok dan nak rehatkan mata gua jap. adios!

No comments:

Post a Comment