Sunday 28 August 2011

RINDU??

haih...... (keluhan dari dalam hati) gua mengeluh kerana tidak bisa faham dengan diri sendiri. gua tidak bisa mengerti perasaan gua sendiri. gua rasa serba salah dan rasa seolah-olah ada yg tidak kena dengan diri gua. gua rasa macam.... ermmm... rindu??? biar gua rungkaikan sedikit definisi rindu dari sumber2 tertentu.

definisi rindu : adalah ungkapan perasaan yg timbul di dalam hati. menimbulkan erti kata lain yg bermaksud keinginan untuk bertemu, untuk melihat, untuk mendengar, untuk merasa kepada objek tertentu, kepada yg di alu-alukan, yg di damba dan dipuja.

*definisi yg gua petik dari internet. tak tahu lah tahap kesahihannya. hehe

-----------------------------------------------------------------------------------

gua cuba buat2 tenang tapi di sebalik jasad yg tenang, kekusutan berselindung di balik hati yg kecil yg memegang semua rahsia. hurmm... gua memang boleh tipu seluruh dunia dengan mulut gua tapi gua memang tak boleh nak tipu hati gua. bila mulut gua menutur bahasa yg bukan datang dari hati, hati gua memberontak. hati gua suruh tuturkan apa yg sepatutnya tapi apakan daya gua tidak segagah itu untuk melafazkannya. lidah terkelu setiap kali cuba untuk melafazkannya. ungkapan yg sangat pendek tapi sukar untuk dilafazkan. sangat ajaib bila bermain dengan perasaan. haih.. dah la, tangan dan jari-jemari gua pun automatik terketar-ketar tuk tulis benda2 aneh ni...

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Di dalam hatiku selalu tersimpan,
Rasa yang takkan pernah bisa ku ungkapkan
Kau diam tanpa kata
Saatku ungkap semua rasa

Dan bila esok kita kan bertemu kembali?
Masihkah ada ruang di dalam hatimu?
Mungkinkah esok kita kan bertemu kembali?
Masihkah ada ruang di dalam hatimu?

Untuk bisa menjagai hati ini tuk selama-lamanya. . .

*lirik lagu Bila Esok by Sofaz (gua edition)

No comments:

Post a Comment