Friday 9 December 2011

LAGI LAGI POLITIK!


setelah gua lame mendiamkan diri, gua kini muncul dengan hati panas membara!

LAGI LAGI POLITIK!

saban hari gua bertahan melihat kerenah dan telatah ahli-ahli politik, kini ia sudah tidak tertahan lagi. padahal yg main politik ni semuanya orang tua dan cerdik pandai. tapi kenapakah berkelakuan macam budak2 bodoh dan bengap susu?

ni lah yang dikatakan NAMA, PANGKAT dan DARJAT melalaikan manusia. bangunlah semua manusia yang diulit mimpi indah! perangai bahlul orang2 tua yg tidak sedarkan diri ni mampu menghancurkan negara kita sekelip mata. gua ingatkan isu negara adalah gejala sosial dalam kalangan remaja je. rupa2nya ada lagi isu yg lebih penting dari tu yg perlu diuruskan. mana x nya? klu orang tua bodoh ni pown tunjuk contoh tidak baek, anak2 muda menggelitik la nak buat bodoh2 jugak. 

politik malaysia memang kotor! gentle gua cakap politik malaysia sangat kotor. tp klu gua cakap politik perlu dihapuskan pown tidak boleh jgak. walaupun gua mmg benci gler kat politik tp gua tau politik ni sgt penting untuk setiap pentadbiran negara. tengok! kesian politik kena 'kotor'kan gitu aje. padahal yg salahnya manusia yg bermain dengan politik tu yg kotor, bukan politik yg kotor. haih

entah lah. setelah gua coret ketidak puas hatian gua dalam entry ni barulah rasa lega cket. gua bukan seorang pengecut hanya menyalak dalam blog yg tidak mampu didengari oleh siapa2 ni. gua tidak tahu caranya untuk selesaikan masalah disebalik politik ni. kalau ye pown ada orang tampil tuk bagi gua caranya, tp tanggungjawab gua ke tu? gua rasa setiap kerja ada manusia yg bertanggungjawab ke atasnya cuma individu itu tidak tahu itu adalah tanggungjawabnya. 

dah la, kalau gua mencarut panjang2 lebar pown, bukan nya politik malaysia akan jadi bersih. mereka akan tetap di takuk yang lama. gua sayang negara gua. kalau ini berterusan, gua berani jamin la, negara luar tidak segan silu untuk cuba menakhluk negara kita yg sedang berpecah belah ni. gua rasa, satu nafas je dah cukup tuk hancurkan malaysia yg makin entah pape. jgn salah faham, gua bukan kutuk negara gua tapi manusia yg tak bertanggungjawab ni lah yg buat negara tercemar. manusia bangunlah! bangunlah! bangunlah!

I LOVE MALAYSIA. <3

No comments:

Post a Comment