Saturday 21 January 2012

LAWAN


hallo hallo hallo!
kali ni gua nak bercerita tentang lawan. gua rasa gua mampu lawan semua orang. walaupun sekuat dan sebesar manapun org tu, gua yakin gua akan menang. gua pasti yang lain pun same je cam gua. walau selemah mane pun kalian, gua yakin kalian boleh buat jugak macam gua nie. tapi macam mana nak tumbangkan org yg lebih besar dari kita? haaa... ada caranya!

gua rasa majoriti dikurniakan Allah lidah. kalau nak tau, lidah ni lagi tajam dari sebilah pedang. lidah kita boleh digunakan senjata untuk tumbangkan org yg lebih besar dari kalian. gua rasa xperlu dihuraikan dgn leibh lanjut tntang ni sebab semua sedia maklum.

toink....... toink..........toink........
bukan tu sebenarnya yg nak ditekankan. gua nak bgtau ade jgak bnde yg gua payah sgt nak lawan ni. agak2 ape ek? gua rasa semua manusia pun susah nak lawan. yg pasti bukan syaiton dan nafsu. gua rasa kalau kita sentiasa berdoa dan berdoa insyaallah kita cukup kuat je nak menentang semua tu. ade lagi yg lebih sukar untuk ditewaskan. jeng jeng jeng...........

DIRI SENDIRI
ye diri sendiri. sangat sukar untuk kita berlawan dengan diri kita sendiri. ye sgt sukar! tapi nak atau tidak gua mmg kena lawan diri sendiri. kalau kita dapat tewaskan diri dari segi kehendak yg terlampau, kita akan berjaya menjadi insan cemerlang, gemilang terbilang. semua manusia mampu berubah. nak ngan xnak je. peluang sentiasa ada. alasan akan mengiringi kalian jika sebulat tekad tidak dibawa sebagai teman sepermainan. gua pun malas nak hurai panjang2, dan gua nak simpulkan kat sini, semua orang boleh berubah dan mmg payah untuk berubah tapi kita kena lawan diri sendri untuk kesenangan di kemudian hari.

:. Allah xkan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan dia mengubah nasibnya sendiri .:

No comments:

Post a Comment